סוף שנת מס – כיצד להתכונן לקראתה?

בכל שנה כאשר מתקרב חודש דצמבר ואיתו הציפייה לשנה חדשה ומוצלחת מבחינה עסקית, צצות גם חרדות בנוגע לבירוקרטיה המתלווה לכך. כל בעל עסק – גדול או קטן, מודע לצורך לסגור את השנה באופן המדויק ביותר, שכן הרשויות השונות אינן בוחלות באמצעים כאשר מדובר בעצמאיים בישראל. 

שלוש פעולות שאותן יש לבצע לקראת סוף שנת מס על העסקים השונים לבצע שלוש פעולות עיקריות: 

  • ניהול המלאי – פעולה זו מיועדת לעסקים המנהלים מלאי מסוים. המלאי מופיע ברווח וההפסד בחישוב המלאי הסופי, ואומנם הוא מקטין את הכסף הנזיל שברשות בעל העסק, אך בא לידי ביטוי בעלות המכר. אם המלאי לקראת סוף השנה גדל בהשוואה למלאי בתחילת השנה, אזי הרווח הגולמי תופח בהתאם.
  • פעולות חשבונאיות – אלו עוסקות באיסוף הכנסות והוצאות, משכורות ועוד. כדאי לשים לב שגם אם לא נשמרו קבלות וחשבוניות, במקרים אחדים ניתן לדרוש החזר גם על סמך אישורים ומסמכים אחרים, כך שמומלץ בכל מקרה להגיש כל מסמך שברשותכם.
  • שינוי בסטטוס – המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה או חברה בע"מ, כרוך בלא מעט בירוקרטיה ובדרך כלל מתרחש במעבר לשנת מס חדשה. כך, אם גם העסק שלכם עומד בפני שינוי סטטוס, מומלץ להיערך לכך ככל האפשר ולמנוע הפתעות.

 

הכול מתחיל מתכנון מס

 מדובר בקצה הקרחון, שכן כל פעולה שכזו כוללת בתוכה היבטים רבים שונים. כך או כך, חשוב לבצע תכנון מס כדי לחסוך בתשלום המיסים בסוף שנת המס. המטרה היא לבצע מגוון פעולות שיעניקו לכם כבעלי עסקים, הטבות מס מקסימליות ובמקביל, יפחיתו את גובה החובות לרשויות המס. הטבות אלו חוסכות לא מעט ומאפשרות לכל עסק לבצע את הצעדים הראשונים בשנת המס הבאה בביטחון מלא.

כדי לוודא שגם העסק שלכם צועד בכיוון הנכון, יש להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה בהגשת דו"חות לעסקים בכל הגדלים ומכל הסוגים, בהכוונה ופיקוח על ההכנסות וההוצאות העסקיות ואף בליווי צמוד לכל בעל עסק שמבקש לסגור את שנת המס על הצד הטוב ביותר ולפתוח את השנה החדשה באופטימיות.